Geef jij korting? | Vlog #48 Cor Spronk

Er zijn twee dingen die ik vandaag over korting wil zeggen.

Als de klant om korting vraagt, dan zou je kunnen zeggen dat de klant al besloten heeft om bij jou te gaan kopen. Enkel wil hij nog wat details verder bespreken en het dus nog met je over de prijs eens worden. Dit is wel de positieve benadering van een klant die korting vraagt.

Je moet je echter wel af vragen wat er aan de hand is als klanten jou vaak om korting vragen. Een reden zou kunnen zijn dat je je nog te afhankelijk opstelt ten opzichte van de klanten en dat de klanten dit ruiken. Ze voelen en of weten dat er nog wat te halen valt en misschien heb jij nog niet alle informatie gekregen van de klant om die klant tot overtuiging te brengen.

Na de vraag om korting kun je kijken of je meer informatie kunt verzamelen of je kunt kijken of je de klant kunt helpen als je hem er iets bij verkoopt in plaats van de gevraagde korting. Maar van een bezwaar een kans.

Laat in ieder geval je klant tevreden de deur uit lopen.

Wil je eens verder praten over hoe je kunt verkopen en hoe je omgaat met bezwaren zoals korting? Nodig me uit voor een kop koffie en ik kom graag kennis maken.

Volg me ook op Instagram: spronkcor